جلسه شورای ايالتي براندنبورگ آلمان نهضت فراگير تدوير يافت
مشعل مشعل

 

روز16 دسامبر سال روان عيسايي جلسه گزارشدهي ايالت برلين –براندنبورگ نهضت فراگيردر شهر برلين داير گرديد.

گزارش اساسي جلسه را انجنير فضل احمد رييس شورای ايالتي براندنبورگ آلمان نهضت فراگير ايراد و پيرامون يازدهمين سال درگذشت زنده ياد ببرک کارمل و نخستين سال نبود پاکروان محمودبريالي و جايگاه آنان در جنبش چپ و دموکراتيک کشورما ياددهاني کرده و به منظور احترام به کارنامه ها و خاطرات ماندگار انها به پاخاسته و يک دقيقه سکوت اختيار نمودند.

پس از آن در رابطه به همايش وسيع کابل و نقش برجسته آن در هماهنگي نيروهای ترقي خواه و تجددگرا کشورما سخن گفته،تدوير آن را در شرايط کنوني کشورما يکي از ضرورت های مبرم در راه همدلي و همسويي همه آناني که برای مردم ، آباداني و شگوفايي افغانستان مي انديشند،دانست .

سپس وی در رابطه به کارهای انجام شده در فاصله بين دو جلسه گزارش ارايه نموده روی نواقص و کمبودهای شورا مکث نموده و برای بيرون رفت آن تدابير مشخصي اتخاذ گرديد.

سپس چند تن از اعضای جلسه پيرامون گزارش اساسي به تبادل نظر پرداخته و بر تقويت هرچه بيشتر توضيح آرمان های نهضت فراگير ميان همرزمان پيشين و در مجموع هم ميهنان مقيم در آن ايالت تأکيد ورزيدند.

در بخش دوم کار جلسه مسايل تشکيلاتي مطرح گرديده و اعضای هيأت رهبری شورا استعفأ داده و ترکيب جديد هيأت اجراييه شورای ايالتي با ترکيب زير در فضای آزاد و دموکراتيک انتخاب گرديدند.

 

1-   سيدعسکر نجم رييس شورای ايالتي برلين – براندنبورگ نهضت فراگير

2-   محمدقاسم احمدی معاون شورای ايالتي برلين – براندنبورگ نهضت فراگير

3-   عزيزالله رحمتي سکرترمسوول شورا

4-   عبدالواسع رشيدی مسوول بخش مالي

5-   وحيدالرحمن منصور مسوول بخش تبليغ و فرهنگ

 

همچنان تعدادی از رفقا برای کار در بخش سازمان های اجتماعي و تفاهم انتخاب گرديدند.

کارجلسه به اميد پيروزی های هرچه بيشتر نهضت فراگير در مبارزه ميهن پرستانه آن به خاطر يک افغانستان مرفه و آباد پايان يافت .

 


December 23rd, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها